تست A/B و تاثیر آن بر سئوی وبسایت

طی بررسی‌هایی انجام داده شده متوجه شدیم دستگاه لیزر گوگل خیر صرفا به شما اذن می‌دهد از آزمایش A/B استفاده فرمائید , بلکه شما‌را به‌این کار تشویق می کند . گوگل اعلام کرده است که منفعت از آزمایش A/B هیچ تاثیر منفی بر روی سایت شما نخواهد گذاشت . با این حال , در‌حالتی که از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام برخی از روش‌های سئوی کلاه سیاه استفاده نمائید , دستگاه لیزر احتمال دارد رتبه خویش را در نتایج کاوش از دست بدهید .

این نکته را هم باید بدانید که آزمودن صفحه‌ی فرود بسیار آسان‌تر از آزمودن صفحه‌ی حساس وب‌سایت است . چون در صفحه‌ی فرود , صرفا یک متغیر و دستگاه لیزر صرفا یک هدف را امتحان میکنید البته دستگاه لیزر در صفحه‌ی دارای اهمیت با عناصر زیادی سروکار دارید .
نوشته‌ی‌علمی ای با قضیه : دستگاه لیزر تارنما به روش دستگاه لیزر کلاه سفید میتواند به شما یاری دهد

به صورت خلاصه , در طول تست A/B موارد ذیل برای گوگل مضاعف اهمیت دارا هستند :

Cloaking نکنید! – Cloaking نحوه سئویی است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو سناریو داده می‌شود با محتوای وب‌سایت یکسان نمی‌باشد . در‌صورتی‌که گوگل متوجه شود از این روش در وب‌سایت خود فایده میکنید , وب سایت شما‌را جریمه کرده یا به طور کامل آن را از نتایج کاوش حذف می‌کند . از آنجایی که در آزمایش A/B دو محتوای متعدد به دو مدل از یوزرها سناریو داده میگردد , این امکان موجود هست که صاحبان سایت‌ها محتوایی متعدد را از روش User – Agent یا نشانی IP به ربات گوگل اکران دهند . در یک کلام , از انجام این عمل خودداری کنید!

از تگ &# ایران روتک ; rel= ” canonical استفاده فرمایید – از اونجایی که مسئله مهمی تلاش دارم طولانی تر توضیح بدم
. ⁣محتوای تکراری و تگ کنونیکالمحتوای تکراری یا duplicate content می تواند تعاریف مختلفی را دربرگیرنده شود دستگاه لیزر ولی به زبان بی آلایش می توانایی اعلام کرد که هر متن یا مقاله جانور در وبسایت شما که دقیقا همانند مطالب جان دار در سایت های دیگر و یا حتی‌د‌ر سایر صفحات وب سایت شما باشد می گویند , که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای دستگاه لیزر تکراری یا این که نسخه برداری شناخته می شود . دستگاه لیزر سه مشکل اکثر ای که محتوای تکراری برای موتور های جستجو ایجاد می نمایند شامل مورد ها زیر هستند : سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که چه نسخه ای را می بایست ااز نتایج جستجو حذف کنند یا این که برای کابران نشان دهند . سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از میزان های مربوط به لینک همانند اتوریتی , انکر تکست و… را به یک ورقه اختصاص دهند یا آن را در میان نسخه های مختلف محتوا تقسیم نمایند . سرچ انجین ها نمی دانند چه نسخه ای را بایستی برای یک درخواست کاوش , مرتبه بندی کنند . رویکرد های برطرف کردن اختلال محتوای تکراریاستفاده از ریدایرکت ۳۰۱در عمده مواقع به کار گیری از تهیه و تنظیم ریدایرکت ۳۰۱ از صفحه حاوی محتوای تکراری به صفحه کلیدی شایسته ترین رویه برای مقابله با محتوای تکراری است . اما در بخش اعظم مواقع خزنده های گوگل هنگامی با محتوای تکراری و یکسان در یکسری وبسایت رو به رو میگردند , نشانی معتبرترین وبسایت و آن مطلبی که در تاریخ قدیمی تری تکثیر یافته است را نشان عرضه میکنند و سایر لینک و پیوند های موجود را از حیث یوزرها جستجو کننده نهفته می نماید . استفاده از تگ کنونیکالتگ کنونیکال یکی‌از تگ های حساس در دستگاه لیزر می باشد , و مثل ریدایرکت ۳۰۱ توانمند هست با این تفاوت وسیع که با این کد فارغ از ریدایرکت کردن استفاده کننده , به خزنده‌های گوگل نشانی صفحه کلیدی را نشان می‌دهید و گوگل هم تنها همان صفحه را ایندکس می‌نماید . به چه شکل تگ canonical را صحیح بکار ببریم؟فرض فرمایید آدرس URL اصلی سایت شما به طور https : //www . example . com باشد . برای انتخاب این نشانی URL تحت عنوان تگ canonical , این کد را در هد HTML بقیه ورژن ها قرار می دهید :

حتی‌در URL اساسی تارنما هم این فعالیت را انجام می دهید و به آدرس خودش کنونیکال میکنید . این کار ممکن است برای برخی سوال برانگیز باشد البته طبق تجربه وبمسترانی که این فعالیت را انجام داده اند تاکنون به مشکلی برنخورده اند .

متاسفانه چیزی که در عمل از کاربرد تگ canonical در وب سایت ها به چشم میخورد , منفعت منحصر به فرد از آن برای هریک از URL ها است . یعنی در همه ی صفحه ها از تگ canonical مصرف شده شده‌است , البته هر کدام به URL خودشان نشانی داده اند !