تست A/B و تاثیر آن بر سئوی سایت

طی بررسی‌هایی انجام داده شده متوجه شدیم دستگاه لیزر گوگل نه فقط به شما اجازه میدهد از آزمایش A/B بهره نمائید , بلکه شما‌را بدین عمل تشویق مینماید . گوگل اعلام کرده است که منفعت از تست A/B هیچ تاثیر منفی بر روی وبسایت شما نخواهد گذاشت . با این حال , درصورتی که از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام برخی از روش‌های سئوی کلاه سیاه استفاده فرمایید , دستگاه لیزر احتمال دارد سکو خویش را در نتایج کاوش از دست بدهید .

این نکته را نیز می بایست بدانید که آزمودن صفحه‌ی فرود فراوان آسان‌تر از آزمودن صفحه‌ی اساسی وب‌سایت است . زیرا در صفحه‌ی فرود , فقط یک متغیر و دستگاه لیزر تنها یک انگیزه را آزمون می‌کنید البته دستگاه لیزر در صفحه‌ی حساس با عناصر متعددی سروکار دارید .
مطلب ای با زمینه : دستگاه لیزر وب سایت به روش دستگاه لیزر کلاه سپید قادر است به شما کمک کند

به طور خلاصه , در طول تست A/B نکات زیر برای گوگل بسیار اهمیت دارا‌هستند :


Cloaking نکنید! سایت دستگاه لیزر Cloaking روش سئویی است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو سناریو داده میگردد با محتوای وب‌سایت یکسان وجود ندارد . در حالتی‌که گوگل متوجه شود از این شیوه در وب‌سایت خود استفاده می کنید , تارنما شما‌را جریمه کرده یا این که به طور بی نقص آن را از نتایج کاوش حذف می کند . از آنجایی که در تست A/B دو محتوای مختلف به دو جور از کاربران نمایش داده میشود , این امکان موجود است که صاحبان سایت‌ها محتوایی متعدد را از روش User – Agent یا نشانی IP به ربات گوگل نمایش دهند . در یک سخن , از انجام این فعالیت پرهیز کنید!
از تگ “ rel= ” canonical استفاده نمایید – از اونجایی که مسئله مهمی تلاش دارم بیشتر توضیح بدم
. ⁣محتوای تکراری و تگ کنونیکالمحتوای تکراری یا duplicate content می‌تواند تعاریف مختلفی را دربرگیرنده شود دستگاه لیزر ولی به گویش معمولی می توانایی گفت که هر متن یا مطلب موجود در وب سایت شما که دقیقا همانند مطالب جان دار در تارنما های دیگر و یا حتی‌در بقیه صفحه ها وبسایت شما باشد می گویند , که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای دستگاه لیزر تکراری یا این که نسخه برداری شناخته می‌شود . دستگاه لیزر سه ایراد بخش اعظم ای که محتوای تکراری برای موتور های کاوش ایجاد می نمایند مشتمل بر موارد زیر میباشند : سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که چه نسخه ای را می بایست ااز نتایج جستجو حذف کنند یا برای کابران نشان دهند . سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از ترازو های مرتبط با لینک همانند اتوریتی , انکر تکست و… را به یک صفحه اختصاص دهند یا این که آن را لا به لا ورژن های متعدد محتوا تقسیم نمایند . سرچ انجین ها نمی دانند چه ورژن ای را بایستی برای یک درخواست کاوش , مرتبه بندی نمایند . روش های برطرف کردن مشکل محتوای تکراریاستفاده از ریدایرکت ۳۰۱در بخش اعظم مواقع به کار گیری از تنظیم ریدایرکت ۳۰۱ از صفحه دربردارنده محتوای تکراری به کاغذ مهم بهترین رویه برای رویا رویی با محتوای تکراری است . اما در اکثر مواقع خزنده های گوگل وقتی با محتوای تکراری و یکسان در یک‌سری وب سایت رو به رو می شوند , آدرس معتبرترین سایت و آن مطلبی که در مورخ سابق تری انتشار یافته است را نشان می دهند و سایر لینک و پیوند های موجود را از دید یوزرها کاوش کننده نهفته می کند . بهره از تگ کنونیکالتگ کنونیکال یکی‌از تگ های اصلی در دستگاه لیزر می‌باشد , و مانند ریدایرکت ۳۰۱ قادر میباشد با این تفاوت بزرگ که با این کد بدون ریدایرکت کردن استفاده کننده , به خزنده‌های گوگل آدرس صفحه با اهمیت را نشان می‌دهید و گوگل هم تنها به عبارتی کاغذ را ایندکس می کند . چه گونه تگ canonical را درست بکار ببریم؟فرض فرمایید آدرس URL کلیدی وبسایت شما به صورت https : //www . example . com باشد . برای تعیین این نشانی URL به عنوان تگ canonical , این کد را در هد HTML سایر ورژن ها قرار می دهید :

حتی‌در URL کلیدی وبسایت نیز این عمل را انجام می دهید و به آدرس خودش کنونیکال می‌کنید . این عمل احتمال دارد برای بعضا سوال برانگیز باشد ولی طبق تجربه وبمسترانی که‌این فعالیت را انجام داده اند تاکنون به مشکلی برنخورده اند .

متاسفانه چیزی که در کار از کاربرد تگ canonical در وب سایت ها به چشم می خورد , استفاده منحصر از آن برای هر کدام از URL ها است . یعنی در تمامی ی صفحات از تگ canonical استفاده شده شده‌است , ولی هرکدام به URL خودشان نشانی داده اند !