آیا تنها دستگاه لیزر کافیست؟

چند سال پیش بهترین شبکه بازاریابی اینترنتی دستگاه لیزر بود ; البته شرایط فعلی نیز میباشد اما کانال‌های دیگری مثل ویدیو , شبکه‌های اجتماعی و . . هم رویش خوبی داشته‌اند و نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد . جالبی داستان این است که تمامی کانال‌های متعدد بازاریابی آنلاین با نیز در رابطه هستند و می‌توانند به بهبود یک‌دیگر به صورت بی واسطه و غیرمستقیم کمک کنند .

در شرایطی که مقداری به‌این مسئله تاءمل کنیم متوجه خوا‌هیم شد که در غایت این صرفا رنکینگ دستگاه لیزر وب سایت نیست که حائز اهمیت است . فرض کنید وبسایت شما با کلمات اصلی متبوع در صفحه اول نتایج جست‌وجو اکران داده می گردد و ترافیک ورودی قابل توجهی داراست ولی وقتی که به اپلیکیشن محاسبه و نظارت تارنما دستگاه لیزر خود مراجعه می کنید متوجه می‌شوید که نرخ Bounce Rate سایت شما بالای هفتاد درصد است . یعنی بیشتراز ۷۰ درصد دستگاه لیزر روتک وبسایت شما به محض بازدید از تارنما شما یا این که از تارنما شما بیرون شده‌اند یا به نتایج جستجو بازگشته‌اند . هنگامی استفاده کننده بعد از بازدید از سایت شما و سوای بازدید از صفحه های وب سایت شما به نتایج جستجو بازگردد به آن Pogo – Sticking گفته می‌شود که می تواند برای موتورهای جستجو یک سیگنال منفی از جانب وبسایت شما باشد . زیرا شما نتوانستید مشکل استفاده کننده را حل کنید و کاربر برای جستجوی بیشتر و پیدا کردن جواب مطلوب دوباره به صفحه‌ی کاوش بازگشته است .

همیشه این را در نظر داشته باشید که گوگل در حال حاضر از الگوریتم یادگیری خودرو یا Machine Learning Algorithm بهره می نماید و با استعمال از آن توانسته به پیشرفت های قابل توجهی در اکثری از عمل های خویش دست پیدا کند . تمام قسمت‌های وبسایت شما از کدهای HTML و CSS گرفته تا پوشه های جاوا اسکریپتی که استعمال می کنید به یاور محتوای وبسایت شما نظیر قطعات یک جورچین پایین ذره‌بین کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند و از غربال الگوریتم‌های پیچیده گوگل عبور می کنند .

معرفی و شناخت با دستگاه لیزر

شاید یادمان رفته است که نباید تعاریف را به نفع خودمان تغییر‌و تحول دهیم . نباید به مشتریانمان بگوییم که شما بدون خدمات ما از بین خواهید رفت! نباید به مشتریانمان بگوییم که دستگاه لیزر تنها بک لینک است و فارغ از آن شما به هیچ‌جا نخواهید رسید . بیایید برای پول به دست آوردن از مشتریانمان به آن ها وعده‌های الکی ندهیم . بیایید واقعیت‌ها را بگوییم . چگونه می‌توانیم به طور مثال به مالک یک سایت مرتبط با لوازم آزمایشگاهی بگوییم که شما سایتتان روزمره بالای ۱۰ هزار محل ورود گوگل خواهد داشت و جايگاه الکسای شما به تحت ۳۰۰ – ۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران خواهد رسید؟ آیا واقعا سرجمع جست و جوی این کلمه ها به ۱۰۰۰بار درطول روز میرسد که چنین وعده‌هایی می‌دهیم؟ آیا حقیقتا بازارهدف ( آنلاین و آفلاین ) این قضیه به ۱۰۰ هزار نفر در کل مرز و بوم می‌رسد؟

بیایید برای رسیدن به هدفی که داریم عملکرد کنیم و در آرزوهایمان زندگی نکنیم . دستگاه لیزر یک دانش و علم می باشد و پیش نیاز به کارگیری از هر علمی کسب اطلاعات صحیح از مشخصات و اصول آن است . هرچیزی محدودیتی دارد و اضافه از آن عملکرد کردن , فقط هدر دادن وقت است . آری اینترنت هم محدود است . وبسایت شرکتی شما هیچ‌گاه بازدیدش به یک سایت دستگاه لیزر دانلود موسیقی نخواهد رسید . زیرا بازار انگیزه شما دوچندان بسیار کوچک‌تر از یک سایت موسیقی است . بیایید با پی بردن این تفاوت‌ها , رضایت خودمان را از سود دستگاه لیزر نادر نکنیم .