آنالیز نرخ خروج دستگاه لیزر

با دقت به حجم اطلاعاتی که سیستم‌های آمارگیر قوی دستگاه لیزر در اختیار مدیران سایت‌ها دستگاه لیزر می گذارند , عدم بازبینی و چک دقیق آنان قادر است موجب سردرگمی دستگاه لیزر و اشتباه برای تصمیم‌های آتی گردد . برای محاسبه ضریب برگشت وب سایت و تصمیم‌گیری درست راجع به مطلوب یا غیر مناسب بودن آن بایستی دستگاه لیزر روتک را بر اساس شیوه ورود به سایت دسته‌بندی دستگاه لیزر کرده و هر مورد را جدا نظارت کنیم .
۱ – ارجاع دهنده‌های کم‌ارزش

سایت‌هایی که به جمع‌آوری فله‌ای داده ها از وب پرداخته و سوای تحلیل بر محتوا در چنگ کاربران قرار می‌دهند به‌عنوان ارجاع دهنده‌های دستگاه لیزر نامطلوب شناخته می شوند , افرادی که از این روش به تارنما شما وارد میشوند , خیلی سریع آن را شکاف می نمایند زیرا عموماً انتظار ورود به وب سایت جدیدی را نداشته‌اند و یا این که در‌پی مقاله دیگری بوده و به وب سایت شما پند شده‌اند . دربین سایت‌های اهل ایران پیوند پد قادر است نمونه مناسبی باشد .
۲ – لینک و پیوند مستقیم به وب سایت

این‌گونه لینک‌ها معمولاً با یک پیام مشوق ملازم می‌باشند مانند “ توصیه میکنیم از این سایت دستگاه لیزر بازدید فرمائید ” یا این که “ برای حمایت از ما از سایت ذیل دیدن نمائید ” کسانی که از این شیوه دستگاه لیزر به سایت شما وارد می‌شوند به انگیزه مشخص نیامده و توقع زیادی از محتوای شما نخواهد داشت . این اشخاص کمی اشتیاق دارند اما نباید انتظار دستگاه لیزر ضریب رجوع قابل قبولی از آن ها داشته باشید .
۳ – Bounce Rate ( بانس ریت ) ورودی از موتورهای جستجو

کسانی که از روش موتور کاوش و با عبارت مشخصی به وبسایت شما وارد میگردند به‌طور حتم پیرو زمینه خاصی بوده و به محتویات شما علاقه‌مند شده‌اند . در حالتی‌که ضریب رجوع و برگشت برای این اشخاص در سایت شما عدد بالایی باشد یعنی بیش تر از ۵۰ درصد آن ها سوای بازدید هیچ کاغذ دیگر از تارنما شما بیرون شوند , شما با مشکلی مهم مواجه هستید و باید در محفظه و مطالب وب سایت خویش بازبینی عمیقی داشته باشید . دقت به دو نکته زیر دوچندان اساسی خواهد بود :
بعضی اوقات گوگل برای لغات مهم خاصی که به موضوع کاری شما مربوط وجود ندارد و یا این که برای آن برنامه‌ریزی خاصی انجام نداده‌اید مقام مناسبی در نتایج خویش به سایت شما می دهد . این لغت ها و عبارات را به‌درستی شناسایی کرده و از جامعه آماری خویش بیرون فرمایید .
باز بینی ضریب رجوع وب سایت با دقت به ورودی گوگل مستضعف یک آمارگیری توانا و دقیق است , چیزی که خود گوگل در قالب گوگل آنالیتیکز ارائه کرده و متأسفانه برای کشور ایران تحریم شده‌است .
۴ – کاربران اثبات تارنما

افرادی که مرتب به وب سایت شما راز می زنند و مطالب آن را دنبال می‌نمایند یوزرها اثبات یا این که مشتریان پروپاقرص شما هستند . ازیک‌طرف شما توقع بازدید از تعداد صفحه های متعددی را از آن ها دارید اما از طرف دیگر با اعتنا به مراجعه بسیار احتمالا مقاله جدیدی در سایت پیدا نکنند و بلافاصلگان را کنار گذاشتن نمایند . به‌طور نمونه کسانی که با روزنامه از ارائه مطالب جدید وب سایت با خبر میگردند به‌سرعت از وب سایت شما بازدید می کنند اما احتمال آنکه به صفحه ها دیگر وب سایت نیز بروند کم است زیرا تمامی مطالب را بروز مطالعه کرده‌اند .
یک Bounce rate ( بانس ریت ) خوب چندین است ؟

به‌طور قطعی نمیتوان اعلام‌کرد که مثلاً بونس ۶۰ % متوسط است و یا این که ۳۰ % خوب است . دستگاه لیزر چون نمی‌شود کلیه وب‌سایت ها را باهم مقایسه کرد . مثلاً وبلاگ‌ها و پورتال‌ها , به‌طور ارگانیک امتیاز خوب تر ( یعنی درصد پایین‌تری ) دارا‌هستند , نسبت به سایت‌های تبلیغاتی و فروشگاه‌ها .

وب‌سایت های که بالای ۸۰ % بونس دارند , روبه‌مرگ می باشند . لا به لا ۴۰ تا ۸۰ % برای یک وب‌سایت معمولی ارگانیک دستگاه لیزر است و پایین ۴۰ % خوب است و تحت ۳۰ % , فیس‌بوک و . . . هستند