آزمایش A/B و تاثیر آن بر سئوی وب سایت

دستگاه لیزر روتک بررسی‌هایی انجام داده شده متوجه شدیم دستگاه لیزر گوگل نه صرفا به شما اذن میدهد از آزمایش A/B بهره نمایید , بلکه شمارا به‌این عمل تشویق می کند . گوگل اعلام نموده است که به کار گیری از تست A/B هیچ تاثیر منفی بر روی وب سایت شما نخواهد گذاشت . با این وجود , درصورتی که از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام بعضی از روش‌های سئوی کلاه سیاه فایده نمائید , دستگاه لیزر احتمالا سکو خویش را در نتایج جستجو از دست بدهید .

این نکته را نیز بایستی بدانید که آزمودن صفحه‌ی فرود فراوان آسان‌تر از آزمودن صفحه‌ی حیاتی وب‌سایت است . زیرا در صفحه‌ی فرود , تنها یک متغیر و دستگاه لیزر فقط یک هدف را آزمون می‌کنید ولی دستگاه لیزر در صفحه‌ی با اهمیت با موادتشکیل دهنده زیادی سروکار دارید .
مقاله ای با مورد : دستگاه لیزر سایت به نحوه دستگاه لیزر کلاه سپید می‌تواند به شما کمک کند

به طور خلاصه , در حین تست A/B موارد ذیل برای گوگل زیاد اهمیت دارا‌هستند :

Cloaking نکنید! – Cloaking خط مش سئویی است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو نمایش داده می شود با محتوای وب‌سایت یکسان نمی‌باشد . درصورتی که گوگل متوجه شود از این روش در وب‌سایت خویش استفاده میکنید , سایت شما را جریمه کرده یا این که به طور کامل آن را از نتایج جستجو حذف مینماید . از آنجایی که در آزمایش A/B دو محتوای مختلف به دو دسته از کاربران اکران داده می شود , این قابلیت موجود است که صاحبان سایت‌ها محتوایی مختلف را از طریق User – Agent یا این که آدرس IP به ربات گوگل سناریو دهند . در یک سخن , از انجام این کار دوری کنید!
از تگ “ rel= ” canonical بهره نمایید – از اونجایی که قضیه مهمی همت دارم طولانی تر توضیح بدم
. ⁣محتوای تکراری و تگ کنونیکالمحتوای تکراری یا duplicate content قادر است تعاریف مختلفی را دربرگیرنده شود دستگاه لیزر ولی به لهجه معمولی می اقتدار ذکر کرد که هر متن یا این که مطلب جانور در وب سایت شما که دقیقا همانند مطالب مو جود در تارنما های دیگر و یا حتی در بقیه صفحه های سایت شما باشد می گویند , که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای دستگاه لیزر تکراری یا این که کپی شناخته میشود . دستگاه لیزر سه خلل بیشتر ای که محتوای تکراری برای موتور های کاوش ایجاد می کنند دربرگیرنده موارد تحت هستند : سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که چه ورژن ای را باید ااز نتایج کاوش حذف نمایند یا برای کابران نشان دهند . سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از معیار های مربوط به پیوند همانند اتوریتی , انکر تکست و… را به یک کاغذ اختصاص دهند یا این که آن را بین نسخه های گوناگون محتوا تقسیم کنند . سرچ انجین ها نمی دانند چه ورژن ای را باید برای یک درخواست کاوش , درجه بندی کنند . روش های برطرف کردن مشکل محتوای تکراریاستفاده از ریدایرکت ۳۰۱در اکثر مواقع استفاده از تهیه و تنظیم ریدایرکت ۳۰۱ از صفحه دربردارنده محتوای تکراری به برگه حیاتی شایسته ترین روش برای مقابله با محتوای تکراری است . ولی در بیشتر مواقع خزنده های گوگل هنگامی با محتوای تکراری و یکسان در یک‌سری وبسایت رو به رو می گردند , نشانی معتبرترین تارنما و آن مطلبی که در تاریخ کهن تری تکثیر یافته است را نشان میدهند و بقیه لینک و پیوند های موجود را از لحاظ کاربران کاوش کننده مخفی می کند . به کارگیری از تگ کنونیکالتگ کنونیکال یک کدام از تگ های کلیدی در دستگاه لیزر می باشد , و نظیر ریدایرکت ۳۰۱ کار کشته می باشد با این تفاوت والا که با این کد سوای ریدایرکت کردن کاربر , به خزنده‌های گوگل آدرس ورقه اساسی را نشان می‌دهید و گوگل نیز فقط همان برگه را ایندکس می نماید . چه‌طور تگ canonical را درست بکار ببریم؟فرض نمایید نشانی URL اساسی سایت شما به طور https : //www . example . com باشد . برای گزینش این آدرس URL به عنوان تگ canonical , این کد را در هد HTML بقیه ورژن ها قرار می دهید :

حتی در URL دارای اهمیت سایت هم این کار را انجام می دهید و به نشانی خودش کنونیکال می‌کنید . این عمل احتمالا برای برخی سوال برانگیز باشد البته طبق تجربه وبمسترانی که‌این عمل را انجام داده اند تا به امروز به مشکلی برنخورده اند .


متاسفانه چیزی که در کار از کاربرد تگ canonical در وبسایت ها مشهود است , استعمال منحصر به فرد از آن برای هریک از URL ها است . یعنی در تمامی ی صفحات از تگ canonical مصرف شده شده است , اما هر کدام به URL خودشان آدرس داده اند !