آزمایش A/B و تاثیر آن بر سئوی تارنما

دستگاه های لیزر بررسی‌هایی انجام داده شده متوجه شدیم دستگاه لیزر گوگل خیر تنها به شما اذن میدهد از تست A/B بهره کنید , بلکه شمارا به این فعالیت تشویق مینماید . گوگل اعلام نموده است که استفاده از تست A/B هیچ تاثیر منفی بر روی وبسایت شما نخواهد گذاشت . با این وجود , اگر از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام برخی از روش‌های سئوی کلاه سیاه استفاده نمایید , دستگاه لیزر شاید رتبه خویش را در نتایج جستجو از دست بدهید .

این نکته را هم می بایست بدانید که آزمودن صفحه‌ی فرود فراوان آسان‌تر از آزمودن صفحه‌ی اصلی وب‌سایت است . چون در صفحه‌ی فرود , تنها یک متغیر و دستگاه لیزر صرفا یک هدف را آزمون میکنید البته دستگاه لیزر در صفحه‌ی مهم با موادتشکیل دهنده متعددی سروکار دارید .
مقاله ای با قضیه : دستگاه لیزر سایت به منش دستگاه لیزر کلاه سفید می تواند به شما یاری دهد


به طور خلاصه , در زمان آزمایش A/B موارد ذیل برای گوگل زیاد اهمیت دارند :

Cloaking نکنید! – Cloaking روش سئویی است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو نمایش داده میگردد با محتوای وب‌سایت یکسان وجود ندارد . در شرایطی که گوگل متوجه شود از این روش در وب‌سایت خویش استفاده میکنید , تارنما شما را جریمه کرده یا به طور بی نقص آن را از نتایج کاوش حذف مینماید . از آنجایی که در تست A/B دو محتوای متعدد به دو جور از یوزرها اکران داده می‌شود , این قابلیت موجود هست که صاحبان سایت‌ها محتوایی گوناگون را از طریق User – Agent یا نشانی IP به ربات گوگل سناریو دهند . در یک کلام , از انجام این فعالیت پرهیز کنید!
از تگ “ rel= ” canonical استفاده نمائید – از اونجایی که موضوع مهمی سعی دارم بیشتر توضیح بدم
. ⁣محتوای تکراری و تگ کنونیکالمحتوای تکراری یا این که duplicate content می‌تواند تعاریف مختلفی را دربرگیرنده شود دستگاه لیزر البته به لهجه معمولی می اقتدار اظهار کرد که هر نوشته یا مقاله مو جود در وب سایت شما که دقیقا همانند مطالب مو جود در سایت های دیگر و یا حتی‌د‌ر سایر صفحه ها وب سایت شما باشد میگویند , که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای دستگاه لیزر تکراری یا این که نسخه برداری شناخته میشود . دستگاه لیزر سه اختلال بخش اعظم ای که محتوای تکراری برای موتور های کاوش ساخت می نمایند شامل مورد ها زیر میباشند : سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که چه نسخه ای را می بایست ااز نتایج کاوش حذف کنند یا برای کابران نشان دهند . سرچ انجین ها نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از معیار های مربوط به پیوند همانند اتوریتی , انکر تکست و… را به یک صفحه اختصاص دهند یا آن را در میان ورژن های مختلف محتوا تقسیم کنند . سرچ انجین ها نمی دانند چه ورژن ای را باید برای یک درخواست جستجو , مرتبه بندی نمایند . نحوه های برطرف کردن نقص‌ محتوای تکراریاستفاده از ریدایرکت ۳۰۱در عمده مواقع به کار گیری از تهیه ریدایرکت ۳۰۱ از کاغذ دربردارنده محتوای تکراری به صفحه با اهمیت شایسته ترین روش برای تقابل با محتوای تکراری است . البته در بخش اعظم مواقع خزنده های گوگل وقتی با محتوای تکراری و یکسان در یک‌سری سایت رو به رو میشوند , نشانی معتبرترین سایت و آن مطلبی که در مورخ سابق تری تکثیر یافته است را نشان می دهند و بقیه پیوند های جان دار را از لحاظ یوزرها جستجو کننده مخفی می کند . استفاده از تگ کنونیکالتگ کنونیکال یکی تگ های کلیدی در دستگاه لیزر است , و مانند ریدایرکت ۳۰۱ کارکشته می باشد با این تفاوت وسیع که با این کد سوای ریدایرکت کردن استفاده کننده , به خزنده‌های گوگل نشانی کاغذ اصلی را نشان می‌دهید و گوگل هم صرفا به عبارتی کاغذ را ایندکس مینماید . چه‌طور تگ canonical را درست بکار ببریم؟فرض نمائید آدرس URL اصلی وب سایت شما به صورت https : //www . example . com باشد . برای انتخاب این آدرس URL به عنوان تگ canonical , این کد را در هد HTML بقیه ورژن ها قرار می دهید :

حتی‌در URL حساس تارنما هم این کار را انجام می دهید و به نشانی خودش کنونیکال می کنید . این فعالیت احتمالا برای بعضا سوال برانگیز باشد البته طبق تجربه وبمسترانی که‌این عمل را انجام داده اند تاکنون به مشکلی برنخورده اند .

متاسفانه چیزی که در عمل از کاربرد تگ canonical در وب سایت ها دیده میشود , استعمال منحصر به فرد از آن برای هرکدام از URL ها است . یعنی در همه ی صفحه های از تگ canonical استفاده شده شده است , ولی هر یک به URL خودشان نشانی داده اند !